۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۰۹
کد خبر: 82722796
T T
۰ نفر

آغاز كشت پاييزه گندم در ايرانشهر

۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۰۹
کد خبر: 82722796
آغاز كشت پاييزه گندم در ايرانشهر

زاهدان - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي ايرانشهر در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: كشت پاييزه گندم در اين شهرستان آغاز شده و كشاورزان به اميد برداشت محصول پر ثمر كار و تلاش براي داشت و برداشت محصول را با جديت ادامه مي دهند.

به گزارش ايرنا، ايرانشهر يكي از قطب هاي اصلي كشت گندم در جنوب سيستان و بلوچستان است و كشاورزان اين شهرستان نقش به سزايي در توليد اين محصول استراتژيك دارند.
گندم از جمله محصولات مهم در سبد غذايي مردم است و كشاورزان ايرانشهر همه ساله بيش از 6 هزار هكتار از زمين هاي خود را به اين محصول اختصاص مي دهند.
حسن شاه ولي بر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: كار كشت پاييزه گندم از نيمه دوم آبان آغاز شده و تا پايان آذر ادامه دارد.
وي با بيان اينكه متوسط برداشت گندم در ايرانشهر پنج تا 6 تن در هكتار است، گفت: كار برداشت اين محصول نيز از اوايل ارديبهشت در اين شهرستان آغاز مي شود.
وي افزود: بيش از هزار تن بذر اصلاح شده ميان كشاورزان شهرستان ايرانشهر توزيع شده است.
وي افزايش عملكرد در واحد سطح را از اهداف زراعت گندم امسال عنوان كرد و افزود: يكي از سياست هاي اصلي جهاد كشاورزي اين است كه از افزايش سطح غلات كاسته و ميزان توليد را در واحد سطح افزايش دهد.
مديرجهاد كشاورزي ايرانشهر پيش بيني كرد در سال زراعي 96 -97 بيش از 30 هزار تن گندم از زمين هاي كشاورزي اين شهرستان برداشت شود.
به گزارش ايرنا شهرستان ايرانشهر با 30 هزار هكتار اراضي زراعي و باغي و17هزار بهره بردار به عنوان قطب كشاورزي سيستان و بلوچستان مطرح است.
ايرانشهر در 340 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادي ** انتشار دهنده: اكبر نوري
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan

سرخط اخبار استان‌ها