۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۴۸
کد خبر: 82013774
T T
۰ نفر
توزيع بذر گواهي شده هاشمي براي خزانه گيري برنج در رودسر

رشت - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي رودسر از توزيع حدود دو هزار و 500 كيلوگرم بذر گواهي شده هاشمي براي خزانه گيري برنج در سال زراعي جديد در اين شهرستان خبر داد.

احسان الله مشتاق روز يكشنبه و در جريان بازديد از روند عمليات خزانه گيري برنج در روستاي رضامحله بخش مركزي رودسر در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: امسال حدود دو هزار و 500كيلوگرم بذر گواهي شده هاشمي به قيمت هر كيلو 37هزار ريال بين شاليكاران اين شهرستان توزيع شده است.
وي افزود: به ازاي هر هكتار از اراضي شاليزاري، 30كيلوگرم بذر گواهي شده هاشمي در نظر گرفته شده است.
مشتاق با بيان اينكه كار خزانه گيري برنج در اين شهرستان از اوايل فروردين ماه جاري آغاز شده، ادامه داد: تاكنون بيش از 25درصد خزانه گيري انجام شده است.
وي ابراز اميدواري كرد تا پايان فروردين ماه جاري، تمامي خزانه ها احداث شود و انتظار نيز از كشاورزان اين است كه از فرصت باقي مانده با توجه به شرايط مناسب جوي و منابع آبي موجود، نسبت به احداث خزانه برنج اقدام تا بتوانند در نيمه ارديبهشت نشاء برنج را آغاز كنند.
مدير جهاد كشاورزي رودسر همچنين اضافه كرد: كار شخم اوليه زمين هاي شاليزاري در اين شهرستان بيش از 95درصد انجام شده است.
مشتاق در ادامه از تهيه و تامين پنج هزار و 600تن كود شيميايي اعم از زراعي و باغي بين كشاورزان اين شهرستان خبر داد و بيان كرد: از اين ميزان تاكنون، سه هزار و 800تن توزيع شده و مابقي نيز در حال توزيع است.
وي از كشاورزان خواست با مراجعه به عاملان فروش، كود مورد نياز خود را تهيه و تامين كنند.
در شهرستان رودسر 10هزار و 700هكتار اراضي شاليزاري، پنج هزار و 300هكتار باغ مركبات، يك هزار و 300هكتار باغ كيوي و 12هزار و 700هكتار باغ فندق وجود دارد. از ديگر محصولات منطقه مي توان به گل و گياهان زينتي و دارويي همچون گل گاوزبان اشاره كرد.
شهرستان رودسر در 75 كيلومتري شرق مركز استان گيلان واقع است.
3019/2007

سرخط اخبار استان‌ها