تجار خارجی بدعهد جایی در تجارت با دولت ندارند/ ضرورت هوشیاری مدیران شرکت های بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام

مواد غذایی> اقتصاد غذا - تجار خارجی که در شرایط سخت تحریمی به تعهدات خود درگذشته عمل نکرده اند جایی در تجارت با دولت سیزدهم ندارند.

یک مقام مسئول در گفت و گو با پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: متاسفانه برخی تجار خارجی به تعهدات و قراردادهای منعقده در گذشته عمل نکرده اند و به همین دلیل شرکت های دولتی نظیر پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی ایران تمایلی برای همکاری با آنها در زمینه واردات کالاهای اساسی ندارند.
وی خاطرنشان کرد: مدیران شرکت های بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام اطلاعات لازم در این زمینه و تعهدات اجرا نشده گذشته را در اختیار دارند و ضرورت دارد که با هوشیاری و دقت بیشتری به این امر توجه داشته باشند.
درهمین راستا علی جعفری از تاجران کالاهای اساسی نیز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس» در این زمینه گفت: برخی تجار خارجی طی سال های اخیر و در شرایط سخت تحریمی به تعهدات خود در قبال فروش و تحویل کالاهای اساسی به ایران عملکرد مطلوبی نداشته اند و با آغاز به کار دولت سیزدهم از بازار ایران کنار گذاشته شدند.
وی افزود: به عنوان نمونه یکی از تجار ترک هنوز به تعهدات خود در زمینه حمل 210 هزار تن گندم شرکت بازرگانی دولتی به رغم تخصیص ارز و 30 هزار تن روغن سویای شرکت بازرگانی دولتی عمل نکرده است و همچنین در تحویل یک محموله کنجاله سویای شرکت پشتیبانی امور دام با تاخیر چندین ماهه مواجه شده است. همچنین در سابقه وارداتی این شرکت واردات کالاهای بی کیفیت و حتی ریجکت شده از قبیل برنج، روغن، ذرت، کنجاله و دانه بی کیفیت نیز به چشم می خورد.
جعفری خاطرنشان کرد: این تعهدات در حالی عمل نشده است که دراین فاصله زمانی قیمت گندم دو برابر شده و قیمت کالاهای اساسی در دنیا افزایش چشمگیری داشته است و کشور در این زمینه متحمل خسارات زیادی شده است.
این تاجر کالاهای اساسی متذکر شد: اخیرا برخی افراد از جمله یکی از فعالان صنعت طیور و بعضی از مدیران دولت قبل درصدد هستند تا با واسطه گری و نزدیک شده به مدیران شرکت های دولتی و خصوصی، پای برخی تاجران بد عهد را دوباره به کشور باز کنند و جا دارد مسئولان و دستگاه های نظارتی این موضوع را به دقت زیر نظر داشته باشند.


 

کد خبر 52914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =