نتایج نظرسنجی از 1700 فعال اقتصادی مشارکتکننده در پایش ملی محیط کسبوکار ایران در بهار 96 نشان میدهد «تنگناهای مالی» دغدغه اول آنها است. در کنار «دشواری تامین مالی از بانکها»، به اعتقاد فعالان اقتصادی در بخش خصوصی «رویههای غیرمنصفانه و ناعادلانه ممیزی و دریافت مالیات» و «بیثباتی و غیرقابل پیشبینی بودن قیمتها به خصوص در زمینه مواد اولیه و محصولات» نیز نامناسبترین مولفههای محیط کسبوکار کشور است. برآیند (میانگین وزنی) صورتگرفته از مولفههای محیط کسبوکار در بهار امسال، نمره 69/ 5 از 10 (بدترین ارزیابی) بوده که تا حدودی بهتر از نمره ارزیابیشده در زمستان سال گذشته (83/ 5) است. بنابراین از نظر فعالان اقتصادی، وضعیت اکثر مولفههای موثر بر محیط کسبوکار ایران در فصل نخست امسال تا حدودی مساعدتر شده است. براساس نتایج این پایش در بهار 96 که از سوی مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق بازرگانی ایران منتشر شده، وضعیت محیط کسبوکار در بخش کشاورزی در مقایسه با بخشهای صنعت و خدمات، مناسبتر بوده است. بهبود محیط کسبوکار را میتوان یکی از مهمترین راهبردهای توسعه اقتصادی در هر کشور دانست که منجر به بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینی از یکسو و افزایش خلق ارزش و ثروت در اقتصاد کشورها از سوی دیگر میشود.
منبع خبر : دنیای اقتصاد - صنعت و معدنلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 27 مهر 1396ساعت انتشار : 0:52:54نتایج نظرسنجی از 1700 فعال اقتصادی مشارکتکننده در پایش ملی محیط کسبوکار ایران در بهار 96 نشان میدهد «تنگناهای مالی» دغدغه اول آنها است. در کنار «دشواری تامین مالی از بانکها»، به اعتقاد فعالان اقتصادی در بخش خصوصی «رویههای غیرمنصفانه و ناعادلانه ممیزی و دریافت مالیات» و «بیثباتی و غیرقابل پیشبینی بودن قیمتها به خصوص در زمینه مواد اولیه و محصولات» نیز نامناسبترین مولفههای محیط کسبوکار کشور است. برآیند (میانگین وزنی) صورتگرفته از مولفههای محیط کسبوکار در بهار امسال، نمره 69/ 5 از 10 (بدترین ارزیابی) بوده که تا حدودی بهتر از نمره ارزیابیشده در زمستان سال گذشته (83/ 5) است. بنابراین از نظر فعالان اقتصادی، وضعیت اکثر مولفههای موثر بر محیط کسبوکار ایران در فصل نخست امسال تا حدودی مساعدتر شده است. براساس نتایج این پایش در بهار 96 که از سوی مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق بازرگانی ایران منتشر شده، وضعیت محیط کسبوکار در بخش کشاورزی در مقایسه با بخشهای صنعت و خدمات، مناسبتر بوده است. بهبود محیط کسبوکار را میتوان یکی از مهمترین راهبردهای توسعه اقتصادی در هر کشور دانست که منجر به بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینی از یکسو و افزایش خلق ارزش و ثروت در اقتصاد کشورها از سوی دیگر میشود.