اکو فود

نخستین سایت خبر خوان صنایع غذایی و کشاورزی

امروز : یک شنبه 15 مهر ماه 1403
آخرین به روز رسانی:
شنبه 14 مهر ماه 1403 ساعت: 19:2:47

بررسی راهکارهای نوین وصول مطالبات معوق و مشکوک الوصول در بانک کشاورزی

بررسی راهکارهای نوین وصول مطالبات معوق و مشکوک الوصول در بانک کشاورزی

جلسه هم اندیشی وصول مطالبات بانک کشاورزی امروز یکشنبه 8 آذر با هدف بررسی عملکرد استان ها و شناسایی مشکلات و موانع موجود، ارائه راهکارهای نوین و موثر در امر وصول مطالبات معوق و مشکوک الوصول بانکی و معرفی روش های پیشگیرانه و اصولی برگزار شد.

منبع خبر : ایانا - اصلیلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 08 آذر 1394ساعت انتشار : 14:17:20
جلسه هم اندیشی وصول مطالبات بانک کشاورزی امروز یکشنبه 8 آذر با هدف بررسی عملکرد استان ها و شناسایی مشکلات و موانع موجود، ارائه راهکارهای نوین و موثر در امر وصول مطالبات معوق و مشکوک الوصول بانکی و معرفی روش های پیشگیرانه و اصولی برگزار شد.   به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، در این جلسه که با حضور مدیران گروه های اعتبارات و وصول مطالبات،کارشناسان حوزه وصول مطالبات و کارشناسان حقوقی بانک کشاورزی و همچنین مدیرعامل و نمایندگان شرکت حامی مهر پیشگام برگزار شد، روح الله خدارحمی، عضو هیات مدیره بانک با اشاره به اهمیت و نقش حیاتی وصول مطالبات و گردش بهینه منابع در بقای موسسات مالی بالاخص بانک ها گفت: اعتبار یک موسسه مالی به توانایی در پرداخت است و برای کسب این قدرات بایستی سبد دارایی ها قدرت نقد شوندگی داشته باشند . وی افزود: وصول موفق مطالبات و به تبع آن ریسک اعتباری مناسب، ناظر بر امنیت این موضوع است.   خدارحمی بابیان این که وصول پس از سررسید یا ضعف در وصول مطالبات ، کیفیت دارایی های بانک را کاهش می دهد، اظهار داشت: مطالبات مشکوک الوصول، دارایی است که فاقد اثر درآمدی و بی کیفیت است.   وی افزود: دو دسته عوامل بیرونی و درونی در امر وصول مطالبات دخیل هستند اما به جای صرف وقت برای مدیریت عوامل بیرونی، بایستی توان خود را برای استفاده بهینه از امکانات موجود و اخذ بهترین تصمیمات در شرایط کنونی بسیج کنیم و با اقدام به موقع مشکلات را به تدریج کاهش دهیم.   خدارحمی با ذکر اینکه اهتمام در امر وصول مطالبات از موارد تاکید شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی است، تصریح کرد: باید به دنبال راه حل ها و ابتکارات جدید برای وصول مطالبات باشیم و ضعف های پیگیری را با هم فکری، بازنگری و هم اندیشی مرتفع کنیم.   وی در پایان سخنان خود توجه ویژه به اعتبار سنجی مشتریان اعتباری، بررسی اقتصادی و دقیق طرح ها، رعایت استانداردهای بانکی در زمینه سنجش خوش حسابی و توجه به توانایی ایفای تعهدات توسط مشتری در زمان پرداخت تسهیلات را از جمله راهکارهای پیشگیرانه برای توقف روند شکل گیری اعتبارات بد و کاهش مطالبات سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول بانکی برشمرد که رعایت آن در کنار بهبود روند پیگیری و اتخاذ شیوه های نوین وصول مطالبات، بسیار موثر و موفقیت آمیز خواهد بود.   بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه، گزارشی از آمار عملکرد مدیریت های بانک کشاورزی در استان ها در حوزه وصول مطالبات ارائه شد و سپس حاضران، طی جلسه پرسش و پاسخ به بحث و تبادل نظر در زمینه مشکلات و راهکارهای وصول مطالبات بانکی پرداختند./