اکو فود

نخستین سایت خبر خوان صنایع غذایی و کشاورزی

امروز : شنبه 29 تير ماه 1398
آخرین به روز رسانی:
شنبه 29 تير ماه 1398 ساعت: 12:2:35

با این ۷ ماده غذایی به کابوس ریزش مو پایان دهید

با این ۷ ماده غذایی به کابوس ریزش مو پایان دهید

ریزش مو رابطه مستقیمی با رژیم غذایی دارد و به همین دلیل اغلب پزشکان متخصص به بیماران خود توصیه می‌کنند که برای رفع مشکل ریزش مو برخی از مواد غذایی را مصرف کنند.

منبع خبر : اقتصاد غذا - اخبارلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 05 تیر 1398ساعت انتشار : 7:0:6
مواد غذایی> ریزش مو رابطه مستقیمی با رژیم غذایی دارد و به همین دلیل اغلب پزشکان متخصص به بیماران خود توصیه می‌کنند که برای رفع مشکل ریزش مو برخی از مواد غذایی را مصرف کنند.به گزارش ایلنا، بسیاری از مردم در سراسر جهان با مشکل ریزش مو مواجه هستند و رشد نامناسب، ریزش مو و موخوره از جمله مشکلات شایع در جامعه امروزی است، اما باید توجه داشت که علت اصلی ریزش مو؛ رژیم غذایی نامناسب و مصرف  مواد غذایی مضر است.اگر افراد رژیم غذایی مناسبی داشته باشند با کاهش عارضه ریزش مو مواجه می‌شوند؛ در اینجا به معرفی برخی مواد غذایی مفیدی که می‌توانند از ریزش موی سر جلوگیری کنند، می‌پردازیم.تخم مرغتخم مرغ سرشار از پروتئین است و برای رشد مو‌های سر و جلوگیری از ریزش آن‌ها منبع خوبی به شمار می‌رود. خوردن روزانه ۱ تخم مرغ سبب می‌شود تا پیاز مو تقویت  و پروتئین مورد نیاز آن تأمین شود؛  تحقیقات مختلف نشان داده است افرادی که تخم مرغ را در برنامه غذایی خود قرار داده‌اند، ریزش موی کمتری داشته‌اند.اسفناجآهن از جمله مواد معدنی موردنیاز بدن است و می‌تواند به تقویت پیاز مو کمک بسزایی کند؛ اسفناج از جمله مواد غذایی است که آهن زیادی را در کنار ویتامین A و ویتامین C در خود جای داده است؛ اگر هفته‌ای ۵۰ گرم اسفناج را در برنامه غذایی خود قرار دهید، می‌توانید سلامت مو‌های خود را تضمین کنید و از شر ریزش مو خلاص شوید.سیب زمینی شیرینسیب زمینی شیرین منبع خوبی از  ویتامین A است که این ویتامین تاثیر زیادی در جلوگیری از ریزش مودارد؛ با خوردن ۱۱۴ گرم سیب زمینی شیرین، می‌توانید حجم زیادی از ویتامین A مورد نظر خود را تأمین کنید. ویتامین A به رشد سریع مو‌های سر کمک زیادی می‌کند.گوشت قرمزگوشت قرمز پروتئین بسیاری دارد و این ماده معدنی برای سلامت بدن، رشد مو و استحکام تار‌های موی سر بسیار ضروری است؛ همچنین در گوشت قرمز آهن بسیار زیادی هم یافت می‌شود.آجیل‌هاآجیل خام از ویتامین B، ویتامین E، زینک، اسید‌های چرب مفید و پروتئین تشکیل شده است، تمام این ویتامین‌ها برای رشد مو‌های سر و تقویت پیاز مو مفید هستند به همین دلیل اغلب پزشکان متخصص به بیماران خود توصیه می‌کنند تا حتما روزی یک مشت آجیل خام را مصرف کنند.لوبیالوبیا از پروتئین بسیار که برای رویش مو اهمیت بسیاری دارد، تشکیل شده است همچنین در این ماده غذایی، آهن، زینک و بیوتین که هر کدام از جمله راهکار‌های موثر تقویت مو هستند، وجود دارد.ماهی‌های چربماهی‌های چرب مانند سالمون می‌توانند در کوتاه مدت سبب رشد مو‌های سر و تقویت پیاز آن شوند؛ این دسته از مواد غذایی امگا ۳ زیادی دارند و به همین دلیل از ریزش مو‌های سر جلوگیری می‌کنند.