اکو فود

نخستین سایت خبر خوان صنایع غذایی و کشاورزی

امروز : یک شنبه 26 آذر ماه 1396
آخرین به روز رسانی:
یک شنبه 26 آذر ماه 1396 ساعت: 2:6:8

روشن شدن موتور صادرات ايران به روسيه/ صادرات ٢٠ ميليون يورويي محصولات كشاورزي در چند ماه

روشن شدن موتور صادرات ايران به روسيه/ صادرات ٢٠ ميليون يورويي محصولات كشاورزي در چند ماه

مواد غذایی> مدیرعامل هلدینگ بانک توسعه صادرات از تجربه موفق عملیاتی کردن ساختار مدیریت خدمات صادرات با محوریت روسیه خبـر داد.

منبع خبر : اقتصاد غذا - اخبارلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 30 آذر 1395ساعت انتشار : 2:47:19
مواد غذایی> مدیرعامل هلدینگ بانک توسعه صادرات از تجربه موفق عملیاتی کردن ساختار مدیریت خدمات صادرات با محوریت روسیه خبـر داد. سعید مستشار با بیان اینکه فرآیند صادرات انواع میوه و سبزیجات به روسیه در قالب ساختار نظام مند مدیریت خدمات صادرات از حدود سه هفته قبل، پس از انعقاد قرارداد تأمین محصول با گسترده ترین شبکه فروشگاه زنجیره ای در روسیه، عملا آغاز شده، گفت: طی همین مدت کوتاه، محصولات مختلفی متناسب با نیاز بازار روسیه، از باغداران و سبزیکاران تأمین و به این کشور صادر شده است که این روند به نحو قابل قبولی رو به افزایش است.این مقام مسئول افزود: در مدت کمتر از سه هفته از عملیاتی شدن ساختار مدیریت خدمات صادرات، محصولات متنوع و متعددی شامل انواع میوه و سبزیجات به کشور روسیه صادر شده است، این در حالی است که براساس برنامه ریزی صورت گرفته، پیش بینی میشود ارزش کل صادرات به کشور روسیـه در چارچوب ساختار ایجاد شده طی چند ماه آینده به حدود 20 میلیون یورو بـرسد که این موضوع، تأثیر قابل قبولی در رشد و تقویت توان صادراتی بخش خصوصی کشور خواهد داشت.  مستشار تأکید کرد هدف اصلی از ساختار مدیریت خدمات صادرات که با مشارکت سه بانک توسعه صادرات، کشاورزی و توسعه تعاون ایجاد شده، تسهیل گری فرایند صادرات برای فعالان بخش خصوصی و جلب مشارکت راهبردی تولیدکنندگان در این بخش است، به نحوی که از تولیدکنندگان محصولات صادراتی متناسب با بازار هدف در قالب ارائه خدمات صادراتی، مانند بازاریابی محصول، انعقاد قرارداد و مسائل حقوقی، بازرسی و کنترل کیفیت، حمل و نقل، دریافت و نقل و انقال وجوه، ارتقاء و استانداردسازی تأمین محصولات صادراتی و برندینگ پشتیبانی می کند.  مدیرعامل هلدینگ بانک توسعه صادرات خاطرنشان کرد در مرحله نخست، بازار هدف در ساختار مدیریت خدمات صادرات، کشور روسیه و محصولات هدف نیز محصولات کشاورزی و مواد غذایی است، اما در مراحل بعد این ساختار را به سایر بازارها ازجمله سایر کشورهای حوزه CIS، چین و... و سایر محصولات با قابلیت صادراتی تعمیم خواهیم داد.