اکو فود

نخستین سایت خبر خوان صنایع غذایی و کشاورزی

امروز : یک شنبه 26 آذر ماه 1396
آخرین به روز رسانی:
یک شنبه 26 آذر ماه 1396 ساعت: 2:6:8

مدیر عامل فروشگاه رفاه خبر داد؛ -14 قلم ازکالاهای اساسی مورد نیاز زلزله زدگان کرمانشاه با شرایط ویژه در فروشگاه‌های رفاه عرضه می شود/ حدود 20هزار بسته غذایی و بهداشتی به سفارش هلال احمر و در بسته بندی های مورد نظر تامین شد

مدیر عامل فروشگاه رفاه خبر داد؛ -14 قلم ازکالاهای اساسی مورد نیاز زلزله زدگان کرمانشاه با شرایط ویژه در فروشگاه‌های رفاه عرضه می شود/ حدود 20هزار بسته غذایی و بهداشتی به سفارش هلال احمر و در بسته بندی های مورد نظر تامین شد

با تامین‌کنندگان مذاکره و مشارکت می‌کنیم که حدود 14 قلم ازکالاهای اساسی موردنیاز باقیمت مناسب‌تر درفروشگاه‌ها عرضه شود.درفروشگاه‌های سراسر کشور، مردم بعد از خرید کالاها، می‌توانند خودشان ارسال، یا درهمان فروشگاه به بخش مربوطه تحویل دهند. ما حتما به پایگاه‌های مشخص شده هلال‌احمرتحویل می‌دهیم و خودمان ازتوزیع مستقیم اجتناب می‌کنیم.

منبع خبر : اقتصاد غذا - اخبارلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 01 آذر 1396ساعت انتشار : 8:27:18
بیش از یک هفته از فاجعه غم بار زلزله کرمانشاه می گذرد و با شروع فصل سرما نیاز به اقلام ضروری، وسایل گرمایشی پتو و مواد خوراکی بیش از پیش احساس می شود. مردم ایران همه پای کار آمده اند تا هموطنان ایرانی کمبودی احساس نکنند. همراه و همسو با مردم ایران؛ فروشگاه رفاه زمینه کمک به زلزله زدگان فراهم کند. فرشید گلزاده کرمانی مدیر عامل فروشگاه رفاه می گوید:" ما براساس ایده هایی که از مشتریان مان دریافت می کنیم، یک سری اقداماتی انجام داده ایم و برنامه های دیگری را هم در دستور کار قرار داده ایم. البته این اقدامات در قیاس با موج حمایت و کمک مردم و چهره های محبوب آن ها ناچیز بوده است. "مشروح گفت و گوی پایگاه خبری و تحلیلی  دیده بان ایران با مدیر عامل فروشگاه رفاه دکتر فرشید گلزاده کرمانی در خصوص اقدامات فروشگاه رفاه در خصوص زلزله غرب کشور در ذیل آمده است: با خبر شدیم که مجموعه شما طرح هایی را برای کمک به زلزله زدگان اجرا می کند. طرح فروشگاه رفاه جهت کمک به زلزله زدگان چگونه اجرا می شود ؟ و شهروندان چگونه می توانند با این طرح ها همراهی کنند ؟ما براساس ایده هایی که از مشتریان مان دریافت می کنیم، یک سری اقداماتی انجام داده ایم و برنامه های دیگری را هم در دستور کار قرار داده ایم. البته این اقدامات در قیاس با موج حمایت و کمک مردم و چهره های محبوب آن ها ناچیز بوده است.اولا توصیه ام به همه افراد و سازمان ها و شرکت های دلسوز این است که کار ما اعتماد کردن   و کمک‌کردن از مجاری سازمان‌های حرفه‌ای و مسئول است. قطعا فرآیند "مدیریت بحران" درکشورما،همچون همه اموردیگرجای نقد دارد ولی نباید ترویج بی‌اعتمادی کنیم.  درشرایط فعلی قطعاسازمان‌های مربوطه همچون هلال احمر، ارتش و...، بسیار بیش از ما در این کار خبره‌اند ومسئولان هم درتلاش اند. لذا با این نگاه، در چند روز گذشته اقدامات زیر را انجام داده ایم:۱- اولا از همکارانم درسراسرکشور (به جزاستان کرمانشاه) خواسته ام ازمراجعه به مناطق زلزله‌زده خودداری کنند و ما به جای احساسی شدن، باید بستر و امکان کمک‌های  مردمی به زلزله‌زدگان را تسهیل کنیم.2 _ با تامین‌کنندگان مذاکره و مشارکت می‌کنیم که حدود 14 قلم ازکالاهای اساسی موردنیاز باقیمت مناسب‌تر (تقریبا قیمت تمام‌شده) درفروشگاه‌ها عرضه شود. 3- مجوز لازم برای فروش برخی کالاها زیرقیمت مصوب بازار و اتحادیه‌ها رابرای برخی کالاها اخذکرده ایم؛ نظیر آب‌معدنی،کنسروجات، پتو و ... یا نظیر فروش برنج که برای هیئت‌های مذهبی تعهدکرده بودیم،باقیمت پایین‌تربرای خرید مردم جهت اهدا به زلزله زدگان اختصاص دادیم. 4_ درفروشگاه‌های سراسر کشور، مردم بعد از خرید کالاها، می‌توانند خودشان ارسال، یا درهمان فروشگاه به بخش مربوطه تحویل دهند. ما حتما به پایگاه‌های مشخص شده هلال‌احمرتحویل می‌دهیم و خودمان ازتوزیع مستقیم اجتناب می‌کنیم. ۵_ با هلال احمر روزانه تعامل داریم و براساس تشخیص ایشان، مایحتاج ضروری را ازطریق تامین‌کنندگان تامین و یا از طریق کمک‌های مردم برنامه‌ریزی می‌کنیم. تا کنون حدود 20هزار بسته غذایی و بهداشتی به سفارش هلال احمر و در بسته بندی های مورد نظر ایشان تامین کرده ایم. ۶- البته ما هم کمبودها ومحدودیت‌هایی داریم. برخی کالاهادربرخی فروشگاه‌ها بیش ازانتظارما توسط خیرین یا مردم خریداری می‌شودو موقتا کمبودهایی برای دیگر خریداران ایجادمی‌کند. اما کمک‌های نقدی نمی‌پذیریم. هموطنان باید خودنسبت به خریدکالاهای موردنظر شان ازفروشگاه‌ها واهدای آن اقدام کنند.پیشنهادم این است که در روزهای آتی مردم، سلبریتی‌ها،سازمان‌هاوشرکت‌ها،به‌جایاقداماتشخصی درتوزیع کالاها، برای کمک بیشترو سریعتر،به سازمان‌های حرفه‌ای اعتماد و از این طریق کمک‌های خود را موثرتر نمایند. جا دارد ازکمک‌های شخصی همکارانم به زلزله‌زدگان، تشکر کنم. در همان ساعات اولیه، هزار بسته کالایی توسط همکارانم در استان کرمانشاه تهیه وبه مناطق زلزله زده ارسال شد. قطعا جلوه‌های زیبای همدلی وهمراهی درجای جای ایران،مرهمی است حتی اندک بردل مصیبت‌زدگان زلزله. سعی خواهیم کرد در روزها وماه‌های آینده نیز در کنارکمک‌های فردی، پلی باشیم برای جمع‌آوری، سازماندهی و ارسال کمک‌های مردمی ازطریق پشتیبانی سازمان‌های حرفه‌ای و مسئول. اینکه ذکر کردید برخی کالاها را با قیمت پایین تر عرضه کردید، می توانید مثالی در این خصوص بزنید؟ بله، مثلا در سه روز اول، 14 قلم کالا را در سه استان کردستان، ایلام و کرمانشاه، با توافق با تولید کنندگان، سود رفاه و سود تولید کننده را حذف و با قیمت تولید واقعی به مردم عرضه کردیم. یا اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران از ما خواست برای تأمین برنج هیأت‌های مذهبی در ایام محرم و صفرکمک کنیم و یک برنج مشخص از سوی آنها تعیین شد تا با قیمت پایین تر از بازار به هیئت های مذهبی با معرفی نامه رسمی، ارائه کنیم.بعد از زلزله با کسب اجازه از شرکت بازرگانی دولتی ایران و با همکاری واردکننده این برنج هندی، این کالا در حال حاضر در فروشگاه های رفاه با سه قیمت عرضه می شود:قیمت عادی که مردم برای مصرف خودشان خریداری میکنند به قیمت هرکیلو3500 تومانبرای مصرف هیأت‌های مذهبی 3150 تومان با ارائه معرفی نامه رسمیبرای کمک به زلزله زدگان 2890 تومانبعد از این اقدام برخی تامین کنندگان دیگر هم اقدام به ارائه محصولشان با قیمت ویژه جهت اهدا به زلزله زدگان کردند. در واقع رفاه با کسر سود خود از کالاهای مذکور و با قبول حتی بخشی از هزینه کالا توسط تامین کنندگان و بر اساس اعتماد به مردم، این کالا با قیمتی زیر هزینه تمام شده برای تامین کنندگان، ارائه می شود.